Φόρος λαχείου στην Ευρώπη: 20% στην Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία, μηδενικός στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία

Έννοιες

Τα 400.000 EUR του El Gordo για ένα décimo υπόκεινται σε φόρο 72.000 EUR στην Ισπανία, ένα έπαθλο SuperEnalotto 1.000.000 EUR υπόκειται σε φόρο 199.900 EUR στην Ιταλία, ενώ στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία τα έπαθλα λαχείου δεν φορολογούνται καθόλου.

Πώς φορολογούν οι ευρωπαϊκές χώρες τα έπαθλα λαχείου

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πώς οι διάφορες ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν τα κέρδη από λαχεία. Η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία εφαρμόζουν ένα σταθερό ποσοστό παρακράτησης φόρου στο μέρος του έπαθλου που υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο αφορολόγητο όριο. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση κρατά ένα σταθερό ποσοστό του ποσού που υπερβαίνει αυτό το όριο. Η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιρλανδία ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση. Σε αυτές τις χώρες, το ίδιο το έπαθλο δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος. Αντίθετα, η φορολογία εφαρμόζεται μόνο στους τόκους ή τα μερίσματα που κερδίζει ο νικητής μετά την παραλαβή του ποσού. Αυτή η διάκριση επηρεάζει το πόσο από το αρχικό έπαθλο παραμένει διαθέσιμο για άμεση χρήση. Χρησιμοποιήστε τον λογαριασμό φόρου κερδών για να εκτιμήσετε την ειδική φορολογική σας υποχρέωση.

Οι κανόνες ελέγχθηκαν στις 29.09.2026
ΧώραΦόρος επί των κερδών από λαχειοφόρο αγορά
Ισπανία20% άνω των EUR 40.000
Ιταλία20% άνω των EUR 500
Πορτογαλία20% άνω των EUR 5.000
ΓερμανίαΜη φορολογούμενο
ΓαλλίαΜη φορολογούμενο
ΙρλανδίαΜη φορολογούμενο

Σύγκριση με τους κανόνες των Ηνωμένων Πολιτειών

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιμετωπίζουν τα κέρδη από λαχεία διαφορετικά από πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Στις ΗΠΑ, ολόκληρο το ποσό του έπαθλου προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του δικαιούχου. Αυτό μπορεί να ωθήσει τους νικητές σε υψηλότερα κλιμάκια φορολογίας. Αντίθετα, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες απαλλάσσουν το κύριο έπαθλο από τον άμεσο φόρο εισοδήματος. Εστιάζουν αντίθετα στα μελλοντικά κέρδη που παράγονται από αυτό το κεφάλαιο. Αυτή η δομική διαφορά σημαίνει ότι ο χρόνος και ο υπολογισμός της φορολογικής υποχρέωσης διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των συνόρων. Οι αναγνώστες πρέπει να σημειώσουν ότι αυτοί οι κανόνες αντικατοπτρίζουν τα τρέχοντα πρότυπα του φορολογικού έτους και μπορεί να αλλάξουν με νομοθετικές ενημερώσεις.

Κατανόηση του μηχανισμού παρακράτησης φόρου

Σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία, ο φόρος παρακρατείται στην πηγή. Ο πάροχος του λαχείου αφαιρεί το απαιτούμενο ποσό πριν πληρώσει τον νικητή. Αυτό απλοποιεί τη διαδικασία για τον δικαιούχο, ο οποίος λαμβάνει άμεσα ένα καθαρό ποσό. Το αφορολόγητο όριο διασφαλίζει ότι τα μικρότερα έπαθλα παραμένουν αφορολόγητα. Μόνο το πλεόνασμα πάνω από αυτό το όριο υπόκειται στην παρακράτηση φόρου. Αυτή η μέθοδος παρέχει σαφήνεια για το τελικό ποσό πληρωμής χωρίς να απαιτούνται σύνθετοι ετήσιοι υπολογισμοί. Αντιτίθεται σε συστήματα όπου ο φόρος επιβάλλεται μετά την παραλαβή και την επένδυση των χρημάτων.

Ερωτήσεις

Φορολογούν οι ευρωπαϊκές χώρες τα έπαθλα των κληρώσεων;

Εξαρτάται από τη χώρα. Η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία εφαρμόζουν παρακράτηση φόρου σε ποσά άνω ενός ορίου. Η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιρλανδία δεν φορολογούν το ίδιο το έπαθλο, αλλά μόνο τα επόμενα έσοδα από επενδύσεις.

Πώς υπολογίζεται ο φόρος στην Ισπανία;

Η Ισπανία εφαρμόζει ένα σταθερό ποσοστό στο μέρος του επάθλου που υπερβαίνει ένα καθορισμένο αφορολόγητο όριο. Το ακριβές ποσό της παρακράτησης φόρου εξαρτάται από το συνολικό μέγεθος του επάθλου και τους ισχύοντες κανόνες για το όριο.

Είναι παρόμοιο το φορολογικό σύστημα των ΗΠΑ;

Όχι. Οι ΗΠΑ προσθέτουν ολόκληρο το έπαθλο της κλήρωσης στο φορολογητέο εισόδημα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει το συνολικό κλιμάκιο φορολογίας. Τα ευρωπαϊκά συστήματα συχνά διαχωρίζουν το έπαθλο από τους φόρους επί των εσόδων από επενδύσεις.

Κάθε τιμή σε αυτήν τη σελίδα υπολογίζεται από κώδικα από τα κλιμάκια φορολογίας ομοσπονδιακών και πολιτειακών φόρων του 2026, εφαρμοζόμενα κλιμάκιο προς κλιμάκιο, και ελέγχεται έναντι ενός σωρευτικού πίνακα. Δείτε τη μεθοδολογία.

Ενημερώθηκε: