מס על זכיות בלוטו באירופה: 20% בספרד, איטליה ופורטוגל, אפס בגרמניה, צרפת ואירלנד
מושגים
פרס של EUR 400,000 ב-El Gordo עבור décimo אחד משלם מס בסך EUR 72,000 בספרד, פרס של EUR 1,000,000 ב-SuperEnalotto משלם EUR 199,900 באיטליה, ובגרמניה, צרפת ואירלנד אין מס על פרסי לוטו כלל.
- €72,000ספרד, El Gordo décimo
- €199,900איטליה, EUR 1,000,000
כיצד מדינות אירופה מטילות מס על פרסי לוטו
הטבלה להלן מציגה כיצד מדינות אירופה שונות מתייחסות לזכיות בלוטו. ספרד, איטליה ופורטוגל מחילות מס ניכוי במקור שטוח על החלק מהפרס העולה על סף פטור ממס מסוים. משמעות הדבר היא שהממשלה גובה אחוז קבוע מהסכום העולה על מגבלה זו. גרמניה, צרפת ואירלנד נוקטות גישה שונה. במדינות אלו, פרס הלוטו עצמו אינו חייב במס הכנסה. במקום זאת, המס חל רק על ריבית או דיבידנדים שהזוכה מרוויח לאחר קבלת הכסף. הבחנה זו משפיעה על היקף הסכום הראשוני שנותר לשימוש מיידי. השתמשו ב-מחשבון מס הזכיות כדי להעריך את החבות המס הספציפית שלכם.
| מדינה | מס על פרס הגרלה |
|---|---|
| ספרד | 20% מעל EUR 40,000 |
| איטליה | 20% מעל EUR 500 |
| פורטוגל | 20% מעל EUR 5,000 |
| גרמניה | לא חייב במס |
| צרפת | לא חייב במס |
| אירלנד | לא חייב במס |
השוואה לכללי ארצות הברית
ארצות הברית מתייחסת לזכיות בלוטו באופן שונה ממדינות אירופה רבות. בארה"ב, כל סכום הפרס מתווסף להכנסה החייבת במס של המקבל. הדבר יכול לדחוף זוכים למדרגות מס גבוהות יותר. לעומת זאת, מספר מדינות אירופה פוטרות את הפרס העיקרי ממס הכנסה מיידי. הן מתמקדות במקום זאת בהכנסות העתידיות הנוצרות על ידי ההון הזה. ההבדל המבני הזה גורם לתזמון ולחישוב חבות המס להשתנות באופן משמעותי בין המדינות. על הקוראים לשים לב שכללים אלו משקפים את תקני שנת המס הנוכחית ועשויים להשתנות בעדכונים חקיקתיים.
הבנת מנגנון הניכוי במקור
במדינות כמו ספרד, איטליה ופורטוגל, המס נגבה בניכוי במקור. מפעיל הלוטו מנכה את הסכום הנדרש לפני תשלום לזוכה. הדבר מפשט את התהליך עבור המקבל, שמקבל סכום נטו מיד. סף הפטור ממס מבטיח שפרסים קטנים יותר יישארו פטורים ממס. רק העודף מעל מגבלה זו חייב בניכוי במקור. שיטה זו מספקת בהירות לגבי סכום התשלום הסופי ללא צורך בחישובים שנתיים מורכבים. היא מנוגדת למערכות שבהן המס מחושב לאחר קבלת הכסף והשקעתו.
שאלות
האם מדינות אירופה מטילות מס על פרסי לוטו?
הדבר תלוי במדינה. ספרד, איטליה ופורטוגל מנכות מס במקור על סכומים העולים על סף מסוים. גרמניה, צרפת ואירלנד אינן מטילות מס על הפרס עצמו, אלא רק על הכנסות ההשקעה שנובעות ממנו.
כיצד מחושב המס בספרד?
ספרד מחילה שיעור מס קבוע על החלק מהפרס העולה על תקרת הפטור ממס קבועה. הסכום המדויק המנוכה תלוי בגודל הפרס הכולל ובכללי הסף הנוכחיים.
האם מערכת המס בארה"ב דומה?
לא. בארה"ב מתווסף כל פרס הלוטו להכנסה החייבת במס, מה שעשוי להעלות את מדרגת המס הכוללת. מערכות אירופאיות נוהגות להפריד בין המס על הפרס לבין המס על הכנסות השקעה.
כל הנתונים בעמוד זה מחושבים על ידי קוד מתוך מדרגות המס הפדרליות והמדינתיות לשנת 2026, המיושמות מדרגה אחר מדרגה, ונבדקים מול טבלה מצטברת. ראה את המתודולוגיה.