ABD dışındaki piyango vergileri

Almanya, Fransa, Birleşik Krallık, İrlanda, Kanada, Avustralya ve Japonya piyango ikramiyelerine hiç vergi uygulamaz; Güney Kore ise bunları iki dilimde vergilendirir. İspanya, İtalya ve Portekiz, vergiden muaf tutarın üzerindeki kısmın sabit bir oranını ödemeden önce keser; Polonya ve Filipinler ise ikramiyenin vergiden muaf tutarı aştığı anda tamamının sabit bir oranını keser; Brezilya ise ikramiyelerini zaten vergi düşülmüş net tutar olarak duyurur: Hiçbiri ABD'deki gibi ikramiyeyi kazananın gelirine ekleyerek vergilendirmez.

Her ülke için bir örnek, 29.09.2026 tarihinde kontrol edilen kurallardan alınmıştır
ÜlkePiyango ödüllerine uygulanan vergiVergi öncesi ikramiyeVergiKazanan kişiye ödenen tutar
İspanyaHer ödülün €40.000 üzerindeki kısmının %20'i€400.000€72.000€328.000
İtalyaHer ödülün €500 üzerindeki kısmının %20'i€1.000.000€199.900€800.100
PortekizHer ödülün €5.000 üzerindeki kısmının %20'i€20.000€3.000€17.000
Brezilya%30 stopaj kesilir; ilan edilen ödül zaten net tutardırR$ 142.857.143R$ 42.857.143R$ 100.000.000
AlmanyaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenir€1.000.000€0€1.000.000
Birleşik KrallıkVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenir£1.000.000£0£1.000.000
FransaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenir€1.000.000€0€1.000.000
KanadaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenirC$1.000.000C$0C$1.000.000
İrlandaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenir€1.000.000€0€1.000.000
AvustralyaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenirA$1.000.000A$0A$1.000.000
JaponyaVergiye tabi değil: ikramiye tam olarak ödenir¥100.000.000¥0¥100.000.000
Güney Kore₩2.000.000 tutarına kadar vergiden muaf; üstünde ₩300.000.000 tutarına kadar ödülün %22'i ve kalanın %33'i₩2.000.000.000₩627.000.000₩1.373.000.000
PolonyaÖdül PLN 2.280 üzerine çıktığında tüm ödülün %10'iPLN 10.000.000PLN 1.000.000PLN 9.000.000
FilipinlerÖdül ₱10.000 üzerine çıktığında tüm ödülün %20'i₱100.000.000₱20.000.000₱80.000.000

Bir ikramiyenin vergilendirilmesinin iki yolu

İspanya, İtalya ve Portekiz, her biletin ikramiyesinin vergiden muaf tutarın üzerindeki kısmından sabit bir oran keser; böylece küçük ikramiyeler tam olarak ödenir ve ikramiye gelir vergisi beyannamesine eklenmez. Polonya ve Filipinler de sabit bir oran keser, ancak bunu vergiden muaf tutarı aştığı anda ikramiyenin tamamından yapar. Brezilya, ikramiyelerini kaynağında gelir vergisi kesildikten sonraki net tutar olarak duyurur; dolayısıyla duyurulan büyük ikramiye, kazananın aldığı tutardır.

İkramiyenin gelirinize eklenip federal ve eyalet oranlarınızda vergilendirildiği ABD için kazanç vergisi hesaplayıcısını kullanın veya eyaletleri karşılaştırın.

Yurt dışında yaşarken ABD'de bir kumarhanede veya piyangoda mı kazandınız? Ziyaretçiler, bir vergi anlaşması onları muaf tutmadığı sürece orada %30 öder: Yabancı ziyaretçiler için ABD kumarhane vergisi iadesi.

Kurallar 29.09.2026 tarihinde her ülkenin vergi otoritesine veya iki bağımsız kaynağa göre kontrol edildi. Tahminlerdir, vergi tavsiyesi değildir.

Güncellendi: